سومین جشنواره هنر محیطی در مرکز هنر پردیس پلور : رواج تعامل در هنر معاصر

سومین جنشواره اجرا و نمایش هنر در طبیعت در نگارخانه و مرکز بین المللی پردیس در روزهای 18 و 19 تیر 1383 برگزار شد. در روز 18 تیر :  از ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر، گفتگویی بین لینت والورس و احمد نادعلیان صورت گرفت. موضوع گقتگو رواج تعامل در هنر معاصر بود.

”من در یک دهکده بدنیا آمدم، در آنجا زنگی و کار میکنم، اما من با مردم دهکده جهانی همکاری میکنم. “ نادعلیان

در سال جاری خانم لینت والورس از استرالیا، آقای دانیل کیندلمان از سوئیس و خانم نادین روشکه در باغ پردیس اقامت داشتند و مشغول کارهای هنری در طبیعت بودند. در مدت اقامت آنان هنرمندان و هنرجویان بسیاری با آنان ملاقات داشتند و در زمینه های مختلفی بحث شد.

به عنوان قسمت اول جشنواره در سال جاری یک خانم استرالیائی بنام لینت والورس، هنرمند محیطی و چند رسانه استرالیائی، میهمان این مرکز  بود. او در زمینه عکاسی، فیلم کوتاه، چیدمان و هنر اجرائی فعالیت دارد. او در تاریخ چهارم تیر ماه به ایران آمد و به مدت یک ماه در  مرکز هنری پردیس زندگی و کار میکند . در روزهای با الهام از طبیعت ایران کارهای محیطی و چند رسانه ای انجام دهد. در کنار کارهای عملی با هنرمندان و گروه های هنری بحث و گفتگو داشت.

در روز 18 تیر :  از ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر، گفتگویی بین لینت والورس و احمد نادعلیان صورت گرفت. موضوع گقتگو : رواج تعامل در هنر معاصر بود.

لینت والورس

یکی ار آثار مورد بحث لینت والورس کاری بود که او  چشم انسان را با فضایی مواجهه میکرد که چشم انسان قادر نیست آن را ببیند. این اثر یک چیدمان ویدئویی بود و به مخاطب این امکان را میداد که به اعماق دریا و شب تاریک سفر کند و فضائی را کشف کند که دنیای طبیعی را زیبا  جلوه میداد..

 

عنوان این اثر لینته والورس ظرف نگه داشته است.   اجرای این چیدمان سه شبکه ای دی وی دی با استفاده از سه پرژکتور ویدئوی دیجیتالی، صدایی که فضا را احاطه کرده بود و کاسه های شیشه ای بوده است.

برای اجرای این اثر در فضای خالی یک راهرویی سه ویدئو پروژکشن پرتو افکنی میکرده است.  مخاطب نمایشگاه, دعوت میشده است که یک ظرف شیشه ای ظریف را نگه دارد و سعی کند که بازتاب تصاویر ویدئو پروژکشن ها  را در آن ببیند.  عمل نگاه کردن توسط مخاطب و تجربه کردن کار هنرمند, تبدیل به کوششی میشده که تصاویر را به گونه ای میدیده که گاهی ادغام شده و گاهی ناپدید میشدند.  این عمل روزنه ای به دنیای خیالات بوده که سو سو میزده و فقط در حوزه کاسه هائی که در دستمان بوده دیده می شده است. 

در تمامی سالهایی که در منطقه پلور کار می کردم دانشجویان هنر از مرکز هنر پردیس پلور و آثار هنر رودخانه بازدید می کردند.  بازدید کننده ها اغلب به صورت یک روزه به پلور می آمدند و برمی گشتند.  سال هاست که باغ مرکز پردیس پلور محل زندگی من در بهار و تابستان است. در طبیعت منطقه کارهای هنر زیست محیطی انجام  دادم. جشنواره های هنر محیطی بسیاری به صورت رسمی در طبیعت منطقه برگزار شد.

مرکز هنر پردیس پلور: اولین جشنواره اجرا و نمایش هنر در طبیعت

 

 

بازدیدها: 0

نطرات در “سومین جشنواره هنر محیطی در مرکز هنر پردیس پلور : رواج تعامل در هنر معاصر

  1. اشتراک ها: مجموعه آشیانه ها در کارگاه نظری عملی هنر جدید احمد نادعلیان - Dr. Nadalian

  2. اشتراک ها: کارهای چیدمان دانشجویان هنر در محیط دانشکده هنر شاهد خرداد 1385 - Dr. Nadalian

  3. اشتراک ها: هفتمین جشنواره هنر محیطی در ایران (تهران پلور): آشیانه ها و قاصدکها - Dr. Nadalian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *