هنر صدا در طبیعت:کارگاه نظری عملی هنر جدید احمد نادعلیان در طبیعت پلور

از سال 1385 و اولین سفرهایی که دانشجویان و هنرجویان کارگاه نظری عملی هنر جدید را به روستای پلور بردم در زمینه هنر صدا به صورت کارگاهی رویداد هنر صدا را پیشنهاد می دادم. از زمانیکه کارهای تعاملی برای محیط مجازی و اینترنتی تولید می کردم ضرورت کار هنر صدا را احساس کرده بودم. همیشه صدا های روزمره و انتزاعی را دوست داشتم. مناسب کارهای مجازی و چندرسانه ای بودند. برای انجام این کار تدوین و تولید صدا را یاد گرفته بودم. 

رسانه های جدید

01 چیدمان آنلاین ویدئویی و تعاملی احمد نادعلیان

برای دانشجویان چهارچوب کلی کار را مشخص می کردم در جمع شرکت کنندگان حسام الدین محمدیان نقش تعیین کننده ای داشت.

مجموعه آشیانه ها در کارگاه نظری عملی هنر جدید احمد نادعلیان اردیبهشت 1385

هفتمین جشنواره هنر محیطی در ایران (تهران پلور): آشیانه ها و قاصدکها

یکی از تمرین های ما انتخاب آزاد اشیاء و عناصر طبیعی بود که افراد با استفاده از آنها صدا تولید کنند و حسام را همراهی کنند.

در مجل دیگری در دشت شقایق ها تمرین هنر صدا داشتیم.  معمولا این نوع صدا ها را بیشتر حسام مدیریت می کرد امکان کار بداهه وجود داشت.

در زمانیکه ما تمرین صدا داشتیم صدای چوپانها مزاحم تلقی می شد. برای ضبط چند بار کار متوقف شد. اما برای من صدای مزاحم جذاب و یک فرصت بود. در آن زمان با ضبط صدای آنها و تدوین به صدایی که در یکی از غار ضبط شده بود این ویدئو ساخته شد. چوپان ها با گوسفندان و سگ ها با زبان خاصی صحبت می کنند. این زبان هیچوقت جدی گرفته نشده است.

در مرحله بعدی صدا ها را با چیدمان گلبرگ ها تدوین کردم. در سالهای اول بعضی از کارهای کارگاه ما هنر در طبیعت بود. الزاما ابعاد زیست محیطی نداشتند و گاهی  افراد سخت گیر دوست دار طبیعت از کار ما انتقاد می کردند. تدریجا از این نوع آثار در کارهایم و کارگاهم فاصله گرفتم.  

بازدیدها: 0

یک نطر در “هنر صدا در طبیعت:کارگاه نظری عملی هنر جدید احمد نادعلیان در طبیعت پلور

  1. اشتراک ها: اجرای گروهی چیدمان و صدا با استفاده از زباله ها و بطری های ساحل جزیره هرمز بهمن 1385 - Dr. Nadalian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *