جزیره هرمز، راهنمای سفر، توصیه ها، دیدنی ها و جاذبه ها

بسیاری از تورهایی که از جزیره قشم گردشگر را راهی جزیره می کنند هیچ شناختی از جزیره ندارند. عمده هزینه ای که شما پرداخت می کنید نصیب واسطه ها می شود.

اگر قصد دارید به جزیره هرمز سفر کنید، به اطلاعات بسیاری از سایت ها اعتماد نکنید. بسیاری از افرادی که در خصوص سفر به جزیره هرمز مطلب بازنشر می کنند، هنوز جزیره را ندیده اند. اطلاعات قدیمی و گاهی غلط را بازنشر می کنند.

نداشتن اطلاعات کافی از جزیره هرمز موجب می شود که یا هزینه زیادی بدهید و یا زمان زیادی در انتظار باشید. اطلاع داشتن از وضعیت جزیره برای اینکه بدنیم در زمانی چگونه سفر کنیم و چه برنامه ای داشته باشیم بسیار مهم است.

اگر می خواهید با انتخاب یک تور از جزیره قشم و یا بندر عباس به جزیره هرمز سفر کنید اطلاعات این صفحه را مطالعه کنید.  با شناخت امکانات گردشگری در جزیره هرمز شما خودتان می توانید سفری به مراتب ارزان تر و مفید تر از تورهای گران قیمت را مدیریت نمایید.

جزیره هرمز: معرفی راهنما، راننده، بومگردی، اقامتگاه، سویت مستقل، هتل و غذاخوری ها

سفر کوتاه از جزیره قشم به جزیره هرمز

بسیاری از مسافران به صورت یک یا چند روزه از مسیر جزیره قشم به جزیره هرمز سفر می کنند.

طبیعت جزیره هرمز - کوه برفی
طبیعت جزیره هرمز – کوه برفی

تاریخ به روز رسانی اطلاعات مربوط به پانزده فروردین 1401

در هرمز چه ببینیم؟

اگر موزه دکتر نادعلیان را در اول سفر خود ببینید مفهوم جزیره هرمز برای شما عوض می شود.  دلیل آن این است که معمای ساختار اجتماعی فعلی جزیره در آنجا توضیح داده شده است.  شما با دیدن موزه متوجه خواهید شد که چرا زنان در عرصه گردشگری و صنایع دستی فعال هستند. چرا این همه خاله در جزیره بومگردی و سفره خانه دارند. علاوه بر این با فرهنگ جزیره نیز آشنا می شوید.

موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز همیشه باز است.

آیا می دانید از چه مسیرهایی می شود به جزیره هرمز سفر کرد؟

چه وسایل نقلیه ای در هر مز وجود دارد و هزینه به روز آنها به چه میران است؟

اگر وسیله نقلیه کم بود چگونه در خود جزیره هرمز لذت ببریم؟

موزه دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز

وسایل نقلیه گشت در جزیره هرمز
وسایل نقلیه گشت در جزیره هرمز

چه بخورید؟

کجا بخوابید؟

 

ورودی موره دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز
ورودی موره دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز

متاسفانه پس از 15 سال زندگی و فعالیت های فرهنگی که در جزیره هرمز داشته ام داشتم بعضی از راننده ها از آوردن گردشگران به موزه خوداری می کنند. دلیل آن ااین است که برای آنها بیشترین سود در این است که سریع تر شما را در اسکله پیاده کنند.

هماهنگی بازدید موزه با مدیریت محمود هرمزی

۰۹۱۵۰۲۱۷۳۷۹

چگونه از این کتابخانه حمایت می شود. 

برای حمایت از کتابخانه موزه دکتر نادعلیان  همکاران و دوستان بومی ما در جزیره هرمز برای سفر شما به آنجا راننده، راهنما، بومگردی، اقامتگاه، سویت مستقل، هتل و غذاخوری ها را به شما معرفی می نمایند. از مهر ماه 1399 کتابخانه شروع به کار کرده است و روزانه کودکان این کتاب ها را امانت می برنند . تمام اطلاعات مربوط به فعالیت کتابخانه ثبت می شود . خلاصه گویی کتاب ها از طریق فیلم ذخیره می گردد .  در حال حاضر نزدیک به هزار جلد کتاب جمع آوری شده است که بیشتر آنها کتاب های سنین کودکان است.  لینک زیر را ببینید و با کتابخانه خلاق و متفاوت موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز آشنا شوید. 

کتابخانه خلاق و متفاوت موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

جزیره هرمز: معرفی راهنما، راننده، بومگردی، اقامتگاه، سویت مستقل، هتل و غذاخوری ها

اگر قصد دارید به جزیره هرمز سفر کنید، به اطلاعات بسیاری از سایت ها اعتماد نکنید. بسیاری از افرادی که در خصوص سفر به جزیره هرمز مطلب بازنشر می کنند، هنوز جزیره را ندیده اند. اطلاعات قدیمی و گاهی غلط را بازنشر می کنند.

کارکنان موزه بومی دکتر نادعلیان بومی هستند و در جزیره هرمز زندگی می کنند. نداشتن اطلاعات کافی از جزیره هرمز موجی می شود که یا هزینه زیادی بدهید و یا زمان زیادی در انتظار باشید. اطلاع داشتن از وضعیت جزیره برای اینکه بدنیم در زمانی چگونه سفر کنیم و چه برنامه ای داشته باشیم بسیار مهم است.  همکاران موزه به افرادی که در هنگام سفر قصد بازدید از موزه را دارند مشاوره رایگان می دهند. شرط مشاوره پیش خرید بلیط موزه است.  ضمن ارسال پیام به یکی از کارکنان و دریافت شماره کارت و پرداخت ورودیه آنها شما را راهنمایی خواهند کرد. با همان پرداخت در طول سفر شما می توانید به صورت رایگان  از موزه ما بازدید نمائید. 

هماهنگی بازدید موزه  09150217379

 

 آقای محمود هرمزی تنها بومی جزیره هرمز هستند که علاوه بر مدرک کارشناسی محبط زیست دوره های رسمی راهنمای گردشگری و کارشناس فنی را گذرانده اند. با توجه به اینکه مدیر تنها آژانس رسمی در جزیره هرمز هستند و امکانات موجود کارشان را حرفه ای انجام می دهند. شما با انتخاب بومگردی هایی که ایشان معرفی می کنند در توسعه فرهنگی جزیره نقش خواهید داشت.

دیگر همکاران مشاور:  نادیا کریمی ، حسن دریاپیمای هرمزی، حمیده پورشمالی

همکاران راننده:  محمد ملاحی، محمد حریری، محمد اوج هرمزی، مهدی زارعی، مصطفی دانه چین، شهاب دریاپیمای هرمزی و …  بزودی راننده های بیشتری معرفی می شوند. 

بعضی از آنها هم به دلیل جهل و حسادت به دروغ به گردشگران اعلام می کنند که موزه تعطیل است. در صورتی که چنین موردی را تجربه کردید، نام و یا شماره همراه راننده را  به ما اعلام کنید.  09395466054

برای راهنمایی بیشتر با همکاران ما در صفخه اینستاگرام موزه در ارتباط باشید.

صفحه اینستاگرام موزه

آب و هوای جزیره هرمز در فصول مختلف؟

 

کوه معدن خاک سرخ جزیره هرمز
کوه معدن خاک سرخ جزیره هرمز

سوالات متدوال

آیا با خودرو شخصی می توان به جزیره هرمز سفر کرد؟ 

آیا بصورت اینترنتی می توان بلیط شناورهای دریایی را تهیه کرد؟ 

چگونه می شود بلیط تهیه کرد؟

مسیر های دسترسی به جزیره هرمز؟

توصیه های بهداشتی سفر به جزیره هرمز ویژه دوران کرونا

بازدیدها: 0

نطرات در “جزیره هرمز، راهنمای سفر، توصیه ها، دیدنی ها و جاذبه ها

  1. اشتراک ها: طبیعت جزیره رنگین کمانی هرمز - Dr. Nadalian

  2. مرجان میگوید:

    اطلاعات خوبی در سایت گذاشته اید. سپاس
    فقط در جمله پایانی سایت به جای “تمامی” نوشته شده تمایمیه لطفا اصلاح کنید

    • احمد نادعلیان میگوید:

      با سلام سالهای زیادی گردشگران چادر می زدند و در طبیعت می ماندند. اخیرا اطلاعاعی صادر شد و در آن نوشته شده بود که فقط در پارک نزدیک شهر این امکان وجود دارد. در مورد این که این اطلاعیه تا چه میزان در عمل اجرا شود اطلاع نداریم.

    • احمد نادعلیان میگوید:

      با سلام
      از بازار ماهی فروشان جزیره قشم قایق های صیادی مسافر را به جزیره هرمز می برند. گمان نمی کنم این نوع مسافرت قانونی باشد. چون بیمه نیست. توصیه می شود زمانیکه که دریا طوفانی است از این نوع تردد خودداری نمائید.

  3. پویا میگوید:

    سلام، در بعضی سایت ها نوشته شده امکان حمل خودرو شخصی به هرمز از اسکله بندر حقانی بندر عباس و بندر پل با لمدی کرافت مقدوره، ولی شما در سوالات متداول گفتین خیر، لطفا توضیح بیشتر میدین که این موضوع فصلیه یا قبلا میشده و الان نمیشه؟

    • احمد نادعلیان میگوید:

      با سلام
      چندین سال قبل در حد یک خبر بوده است. هیچوقت عملی نشده است. بسیاری از سایت ها حتی نمی دانند جزیره هرمز کجاست. برای تبلیغات مطالب همدیگر را بازنشر می کنند. یقین دارم امکان بردن خودرو به جزیره هرمز وجود ندارد. حتی بسیاری از کسبه مشکل حمل کالا دارند.

  4. رضا میگوید:

    ممنون از اطلاعات بسیار مفید و ارزنده شما. امیدوارم روزی آنقدر گردشگر بیاد کل ایران که ایران و خصوصا جزیره هرمز در دنیا شناخته بشه و همه مردم در رفاه کامل باشن

  5. اشتراک ها: کشف پیکره های جدید در جزیره هرمز - Dr. Nadalian

  6. ژاله فراهانی میگوید:

    سلام استاد من از شما ناراحت شدم چون ما اومدیم نگارخانه لافت شما و اصلا به ما نگفتین توی هرمز موزه هست در حالی که فرداش عازم هرمز بودیم و من الان اینجا متوجه شدم که هرمز هم موزه داشتین و خیلی خیلی غمگین شدم. استاد عزیز من دارم در مورد بندرعباس، قشم و هرمز تحقیق می کنم یک سری سوال دارم و با کمال میل حاضرم هزینه کنم اگر راهنمایی بهم معرفی کنین که اطلاعات صحیح و کامل داشته باشن جسارت می کنم و این خواسته رو مطرح می کنم چون شما به من بدهکارید… من موزه هرمز شما رو از دست دادمممممم

    • احمد نادعلیان میگوید:

      خانم فراهانی سلام
      من به اسم شما را به یاد نمی آورم. همه روزه افراد بسیاری با من گفتگو می کنند. اگر از خانه لافت بازدید کردید و گزارش تصوصری به نمایش گذاشته شده در آنجا را دیدید بسیار کامل توضیح داده می شود که موزه من در هرمز چگونه شکل کرفته است. اگر تحقیق انجام می دهید جزیره هرمز را جستجو کنید و در فهرست بهترین مکان های دیدنی موزه را می بینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *