موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

موزه دکتر احمد نادعلیان، محلی است که آثار این هنرمند محیطی شناخته شده در عرصه های بین المللی در آنجا به نمایش در آمده اند. آثار دکتر نادعلیان در بیش از هفتاد کشور دنیا پراکنده هستند. علاوه بر آثار هنرمند، با فرهنگ و هنر بومی و محیط زیست جزیره آشنا می شوید. 

این موزه در تمامی کتاب های معتبر و معروف بین المللی به زبان های مختلف معرفی شده است. تمامی آژانس های گردشگری بین المللی معتبر بازدید این موزه را در برنامه رسمی خود دارند.

اگر موزه دکتر نادعلیان را در اول سفر خود ببینید مفهوم جزیره هرمز برای شما عوض می شود.  دلیل آن این است که معمای ساختار اجتماعی فعلی جزیره در آنجا توضیح داده شده است.  شما با دیدن موزه متوجه خواهید شد که چرا زنان در عرصه گردشگری و صنایع دستی فعال هستند. چرا بومگردی و سفره خانه بسیاری توسط زنان مدیریت می شود. علاوه بر این با فرهنگ جزیره نیز آشنا می شوید.

جزیره هرمز، راهنمای سفر، توصیه ها، دیدنی ها و جاذبه ها

جزیره هرمز: معرفی راهنما، راننده، بومگردی، اقامتگاه، سویت مستقل، هتل و غذاخوری ها

جزیره هرمز، راهنمای سفر، توصیه ها، دیدنی ها و جاذبه هاعلاوه بر بازدید کننده های بین المللی، ایرانی های مقیم خارج از کشور، هنرمندان، فعالان محیط زیست، گروه های گردشگر، خانواده ها علاقمند هستند که این موزه و فایل صوتی تصویری آن را ببینند.  موزه ای برای همه سلیقه ها و سنین، کودک  ، سالمند، بومی، مذهبی، کوله گرد، و … موزه برای هر کدام از آنها معنی شخصی پیدا می کند.  در موزه می توانید با اشیاء تاریخی، دوره پرتقالی، قبل و بعد آنها آشنا شوید.

بقایای موجود عظیم دربایی، استخوان ها و بقایای موجودات دریائی از جمله نهنگ که در سال های اول از سواحل هرمز جمع آوری شده اند در موزه به نمایش درآمده اند. این بقایا از منظر شکل برای هنرمندان الهام بخش هستند.  در موزه همچنین با خاک های رنگی هرمز ، ایعاد زمین شناسی و همچنین کاربرد هنری و غذایی آنها آشنا می شوید.

آثار دکتر نادعلیان در بخش نگارخانه این موزه برای فروش ارائه شده اند. علاوه بر آثارش کارهای مشترک این هنرمند و بومی های جزیره خصوصا زنان نیز به فروش می رسند.  با درآمد حاصل از فروش این آثار هزینه های جاری موزه تامین می شود و مازاد آن برای آموزه زنان و کودکان هزینه خواهد شد. برای کودکان مستعد هدایایی تهیه می شود و به آنها داده میشود.

ورودی موزه دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز

سردر موزه دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز

حیاط موزه دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز

بازدید کننده های بین المللی در حال دیدن فیلم توضیحات در موزه دکتر احمد نادعلیان جزیره هرمز

 

در موزه یک فایل چند رسانه ای کوتاه به بازدید کنندگان نشان داده می شود. فایل تصویری به دو زبان فارسی و انگلیبی وجود دازد.  با دیدن این گزارش شما با آثار نادعلیان در عرصه جهانی آشنا می شوید. مهم تر از آن اگر در اول سفر به جزیره این گزارش را ببینید، طبیعت، زندگی، توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جزیره هرمز برای شما معنی جدیدی پیدا می کند. بسیاری ار پرسش های شما پاسخ داده می شود.

مرکز هرمز شناسی جزیره هرمز – موزه دکتر نادعلیان

سال های زیادی در محیط موزه به زنان و دختران هرمزی به صورت رایگان آموزش داده شد. آموزش هنر و مهارت های بازاریابی به نسل اول زنان اعتماد به نفس داد که در محیط عمومی حضور پیدا کنند.

آموزش نقاشی با خاک به زنان جزیره هرمز

 

 من معمولا در جزیره هرمز و روستاهای قشم نقاشی های مشترک انجام می دهم. چهره‌ها را خودم نقاشی می کنم و نقوش پس‌زمینه را آنها نقاشی می کنند. 

فروش آثار هنری زنان در نگارخانه موزه دکتر نادعلیان – جزیره هرمز

همیشه در موزه دکتر احمد نادعلیان به صورت رایگان کودکان در زمینه فرهنگ، محیط زیست، آفرینش هنری و زبان انگلیسی آموزش می ببینند. با حمایت بسیاری از هنرمندان، افراد و نهادها هزینه ی آموزش کودکان فراهم می شود و با پرداخت دستمزد به مربیان بومی جزیره هرمز و در مواردی غیر بومی، چنین شرایطی فراهم می شود.

آموزش به کودکان در موزه دکتر احمد نادعلیان – جزیره هرمز

کتابخانه خلاق و متفاوت موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

کتابخانه موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز محیطی خلاق و متفاوت دارد.  کودکان به راحتی  و بدون ثبت نام می تو انند از آن استفاده کنند. آنها می توانند در محیط بازی کنند، آزادی خندیدن و مهم تر از همه فریاد کشیدن وجود دارد. نقاشی کار می کنند و زبان یاد می گیرند. در صورت درخواست آنها و یا خاتواده آنها مدیر کتابخانه، کتابها را با دوچرخه به درب منزل می برد و تحویل می دهد. اگر کتاب آسیب ببیند جریمه نمی شوند. اما در مواردی که پیش آمده خود کود و یا خانواده داوطلبانه کتاب جایگزین خرید کرده اند. 

 

در طبیعت جزیره رنگین کمانی هرمز جائی است کوه ها، صخره های رنگی بسیاری وجود دارد. بسیاری از غارهای آن رنگین هستند.  در کمترین مقیاس بیشترین تنوع رنگ و بافت را در طبیعت آن می بینی. من که به گوشه و کنار دنیا سفر کرده ام حق دارم که بگویم این جزیره یکی از زیباترین نقاط دنیاست. 

طبیعت جزیره رنگین کمانی جزیره هرمز

فروش آثار هنری زنان در نگارخانه موزه دکتر نادعلیان – جزیره هرمز

فروش آثار هنری زنان در نگارخانه موزه دکتر نادعلیان – جزیره هرمز

آثار هنری زنان جزیره هرمز و قشم را می توانید در نگارخانه موزه دکتر نادعلیان تهیه نمائید.  از همه دوستان و عزیزانی که  به جزیره هرمز و یا قشم سفر خواهند کرد درخواست می شود که از موزه دکتر نادعلیان بازدید نمائید. در بخش فروش هدیه نمونه های متنوعی از نقاشی ها، گوشواره ، گردنبند، مگنت و دیگر آثار صنایع دستی زنان بومی وجود دارند. این آثار بسیار حرفه ای اجرا شده اند و اغلب آنها فقط در موزه موجود هستند. با خرید این آثار خاطره خوبی از سفر نزد شما باقی خواهد ماند و هدیه مناسبی برای عزیزان خود تهیه خواهید کرد.‌

بیست و پنج درصد از درآمد فروش آثار زنان در نگارخانه با نظارت آقای محمود هرمزی برای هزینه های کتابخانه خلاق موزه دکتر نادعلیان هزینه می شود. کلیه امور مدیریت موزه تحت نطر ایشان است. لبنک ریر را ببینید. 

کتابخانه خلاق و متفاوت موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

مدیر موزه دکتر نادعلیانشماره واتساپ  09391482177

 

مطالب مرتبط با موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

بازدیدها: 1004