سنگ درمانی ماما معصوم در جزیره هرمز

سال ها قبل با ماما معصوم ملاقات داشتم. او در جزیره هرمز سنگ درمانی می کرد. در سالهای نخستی که در جزیره هرمز زندگی میکردم او هنوز زنده بود.  از سنگها برای مصون ماندن افراد بیمناک استفاده می کرد. ماما گفت سنگ سفید رگه دار برای بچه هایی که مشکل ادرار دارند سودمند است. سنگ یشم برای تسکین ویار کردن است. سنگ رگه دار خاکستری برای دفع عنکبوت ، بر روی گهواره و برای اینکه صیاد هراسی نداشته باشد و سالم بازگردد؛ کاربرد دارد. در سنت های باستانی فرهنگهای مختلف سنگ درمانی وجود داشته است.

طبیعت جزیره رنگین کمانی هرمز

 

 

ماما معصوم، جزیرهی هرمز

بواسطه تاریخ هنر می دانستم که در همه فرهنگ ها از گذشته دور سنگ درمانی وجود داشته است.  چین باستان، هند ، ایران باستان، یونان، بومیان آمریکا، و نوشته های ارسطو،  ابن سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیر طوسی و …

فیروزه نیشابور ، لاجورد افغانی ، سنگ های کوههای بدخشان، یشم  چین، سنگ های نیومکزیکو و البته سنگ سرخ هرمز

 اما نمی دانستم که در همین نزدیکی، در عصر حاضر چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد.

از دوران کودکی تا بحال همیشه سنگ های عجیب را جمع آوری می کردم . نمی دانستم این همه درد و درمان وجود دارد. حالا تک تک سنگهائی که دارم برایم معنایی عمیق تر و گسترده تر دارند.

با سنگ ها حرف می زنم: تو ای سنگ صبور من کدامین درد را درمان می کنی؟   تو در دل چه داری؟   رازی پنهان در تو نهفته است.   طراح ازل بر تو چه نوشته است؟

می دانم مهر های باستان نیز نوعی از طلسم و سنگ مراقب بودند.   آیا آنها من را از بلایا دور می کنند؟

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *