گنجهای پنهان احمد نادعلیان: نمایشگاه آثار هنری برای هزاره های بعدی

استفاده از متن و عکسهای سایت و بازنشر آنها ممنوع است.

گنجهای پنهان احمد نادعلیان نمایشگاه آثار هنری من برای هزاره های بعدی هستند که پس ار حفاری آثار توسط جویدندگان گنج شکل گرفتند.  درتمام سال  های گذشته اماکنی که من، در طبیعت اطراف روستای پلور، بر صخره های طبیعی آنها نقش هایی حجاری کرده بودم حفاری شدند. حفاّران به دنبال گنج بودند. بر اساس یک باور، در شمال ایران تصاویر دست، ماهی یا مار بر روی صخره می تواند نشانه ای از گنج باشد.
مطرح کردن این سوال مهم است که چرا ما صرفاً منابع طبیعی و فرهنگی زیستگاهی که در آن زندگی می کنیم را مورد استفاده قرار می دهیم؟ آیا می توانیم به ارزش هایی که قبلا در طبیعت پنهان شده اند بیفزائیم؟
برای من زمین و موزه ها یکسان هستند. زمین همواره گهواره ی تمدن ها و فرهنگ ها بوده است. اشیاء و قطعاتی که از زمین به دست می آیند می توانند نشان دهنده ی باورها، زندگی و شاید مهم تر از آن، اندیشه ی زیبای مردم گذشته باشند. حقیقت این است که حالا زشت ترین لایه  ی زمین، متعلق به انسان معاصر است. 

حفاری در کنار یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج
حفاری در کنار یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج
حفاری در کنار یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج، مدتی پس از عکس اول نقش مار شکسته شده بود.
حفاری در کنار یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج، مدتی پس از عکس اول نقش مار شکسته شده بود.
احمد نادعلیان در حال پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده
احمد نادعلیان در حال پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده
احمد نادعلیان پس ار پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده
احمد نادعلیان پس ار پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده

درپی این رویدادها، من به ایجاد مجموعه ی جدیدی پرداختم و بسیاری از سنگ های کنده نگاری شده ام را در زمین دفن کردم. این مجموعه کار به نام «گنج پنهان: نمایشگاهی برای هزاره های بعدی» نام گرفت. اکنون شکل گیری این آثار موجب شده که درک من از زمینی که در آن زندگی می کنم، عوض شود.

یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پنهان کردن در محل حفاری شده
یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پنهان کردن در محل حفاری شده
یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان پنهان شده در محل حفاری
یکی از سنگ نگاره های احمد نادعلیان پنهان شده در محل حفاری
بهزاد پسر احمد نادعلیان در حال تصویر برداری مراحل پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده
بهزاد پسر احمد نادعلیان در حال تصویر برداری مراحل پنهان کردن یکی از آثارش در محل حفاری شده
ابتدا در کنار این سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج حفاری انجام شد.
ابتدا در کنار این سنگ نگاره های احمد نادعلیان برای پیدا کردن گنج حفاری انجام شد.
پس از مدتی سنگ نگاره های احمد نادعلیان با دستگاه از سنگ بزرگ جدا شده و سرقت شد.
پس از مدتی سنگ نگاره های احمد نادعلیان با دستگاه از سنگ بزرگ جدا شده و سرقت شد.
پس از مدتی سنگ نگاره های احمد نادعلیان با دستگاه از سنگ بزرگ جدا شده و سرقت شد.
پس از مدتی سنگ نگاره های احمد نادعلیان با دستگاه از سنگ بزرگ جدا شده و سرقت شد.
برای جدا کردن اثر  نادعلیان از سنگ بزرگ و سرقت آن از دستگاه مکانیکی سنگین استفاده شده است.
برای جدا کردن اثر نادعلیان از سنگ بزرگ و سرقت آن از دستگاه مکانیکی سنگین استفاده شده است.
برای جدا کردن اثر  نادعلیان از سنگ بزرگ و سرقت آن از دستگاه مکانیکی سنگین استفاده شده است.
بسیاری از سایت ها تصاویر آثار نادعلیان را از سایت بدون اجازه در سایت دیگر منتشر می کنند و بواسطه متن های درروغین کتاب گنج و یا دستگاه فلزیاب شرکتشان را به فروش می رسانند.
هنرمندان بین المللی در حال بازدید و عکاسی از محل حفاری شده
هنرمندان بین المللی در حال بازدید و عکاسی از محل حفاری شده

 

قسمت زیزین صخره بزرگی که هنرمندان بین المللی در حال بازدید و عکاسی از آن هستند محل حفاری شده است
قسمت زیزین صخره بزرگی که هنرمندان بین المللی در حال بازدید و عکاسی از آن هستند محل حفاری شده است
بسیاری از سایت ها تصاویر آثار نادعلیان را از سایت بدون اجازه در سایت دیگر منتشر می کنند و بواسطه متن های درروغین کتاب گنج و یا دستگاه فلزیاب شرکتشان را به فروش می رسانند.
بسیاری از سایت ها تصاویر آثار نادعلیان را از سایت بدون اجازه در سایت دیگر منتشر می کنند و بواسطه متن های درروغین کتاب گنج و یا دستگاه فلزیاب شرکتشان را به فروش می رسانند.
اریک ون هو دوست احمد نادعلیان در حال پنهان سازی یک سنگ حجارس شده نادعلیان در صحرای مصر
اریک ون هو دوست احمد نادعلیان در حال پنهان سازی یک سنگ حجارس شده نادعلیان در صحرای مصر

 

چیدمان سیمای بومیان امریکا (سرخ پوستان) حجاری شده بر سنگ های خرد شده قرمز در شهر کانزاس میسوری امریکا،
چیدمان سیمای بومیان امریکا (سرخ پوستان) حجاری شده بر سنگ های خرد شده قرمز در شهر کانزاس میسوری امریکا،

در شهر کانزاس میسوری امریکا، من سیمای بومیان امریکا (سرخ پوستان) را بر سنگ های خرد شده قرمز ترسیم کردم و با کمک هنرمندان آنجا کارهایم را را در یکی از میادین شهر دفن کردم. این مجموعه اشاره به قومی بود که که تاریخ شان نادیده گرفته شده است.
من کنده نگاریهایم را همچون بذری و یا آرزویی دیرینه زیر زمین پنهان می سازم. شاید در آینده، زمینه ساز رشد یک فرهنگ جدید باشد. شاید اگر چنین افکاری را رشد و توسعه دهیم، در آینده دنیای بهتری برای خودمان بسازیم.

 با کمک هنرمندان امریکایی سنگ ها در یکی از میادین شهر دفن شدند. این مجموعه اشاره به قومی بود که که تاریخ شان نادیده گرفته شده است.
با کمک هنرمندان امریکایی سنگ ها در یکی از میادین شهر دفن شدند. این مجموعه اشاره به قومی بود که که تاریخ شان نادیده گرفته شده است.
این اثر احمد نادعلیان در کتاب “خاک، دریا، آفتاب، و آسمان- هنر در طبیعت” منتشر شد. نویسنده کتاب باربارا استیف است و 11 هزار نسحه به زبان های انگلیسی و آلمانی چاپ شده است

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *