روش دیگری که به زنان جزیره قشم آموزش دادم این بود که با استفاده از چوب درخت کهور غیر بومی، زیور آلات و مگنت رویخچالی درست کنند. رنگهایی که پایدار هستند را ترکیب کرده و در داخل قیف حنا تزریق کردم تا دخترانی که نقش حنا بلد هستند به راحتی بتوانند با آنها نقاشی کنند. آنچه که مهم است به نظر خیلی از کارشناسها این درختهای غیر بومی بیش از حد آب را جذب میکنند و موجب خشک شدن نخلستان ها و درخت های کُنار شده اند.
تولید گوشواره و مگنت ابتدا در سلخ شروع شد و بعد در روستاهای دیگر قشم ادامه و توسعه پیدا کرد.
بر خلاف نقاشی با خاک یا پارچه پشت شیشه که در قشم رایج نبود، نقاشی بر روی چوب در ابعاد بزرگ در هرمزگان رایج بوده است.