چهارمین جشنواره هنر محیطی در مرکز هنر پردیس پلور “تا حالا خیلی خوبه”

برای سومین جشنواره هنر محیطی در مرکز هنر پردیس پلور نادین رشکه از آلمان , دانیل کیندلمان از کشور سوئیس و رود ماتیوس هنرمند هلندی در مرکز ما اقامت هنری داشتند. 

عنوان اثر نادین رشکه “تا حالا خیلی خوبه” بود. او چادری را طراحی کرده است که به صورت تمثیلی در مسیر سفر آن را برپا میکند و از مردم میخواهد به درون آن بروند و به حرفهای آنان گوش میدهد و از آنان میخواهد قصه و خاطره بگویند.   او  از چادر به عنوان دفترچه خاطرات استفاده میکند و در هر کشور با گمگ زنان بومی قسمتی از چادر را سوزن دوزی میکند. به نظر او سوزن دوزی یکی از کهن ترین شیوه های هنری اقوام بوده است که در همه جای جهان زنان از ان استفاده میکردند ولی امروزه دیگر رواج ندارد.  

هدف او تبدیل کردن موقتی فضای عمومی به فضای خصوصی و خانگی است.

 

 

 در نهایت چادر او دارای نقشهای بسیاری میباشد که دارای هویت بومی میباشند و در عین حال در یک گستره جهانی جمع شده اند. او به جای جهانی شدن بیشتر با یک رویکرد گذر فرهنگی موافق است. از دید او چادر قدیمیترین نوع اسکان قابل حمل ویادآور عشایر میباشد که امروزه در این دوره انتقالی در حال نابودی هستند.  در عین حال چادر نمادی از  زندگی همراه است.  شاید در عصر جهانی شدن نیز اسکانی مناسب باشد.

دانیل کیندلمان از کشور سوئیس

 

 

 

مرکز هنر پردیس پلور: اولین جشنواره اجرا و نمایش هنر در طبیعت

دانشجویان هنر از مرکز هنر پردیس پلور و آثار هنر رودخانه بازدید می کردند. 

یکی دیگر از میهمان تابستان سال 1384  آقای رود ماتیوس هنرمند هلندی مقیم یونان بود.  وی که استاد دانشکده هنرهای زیبای اریستوتول یونان است در بین روزهای  18 تا 31 تیر ماه 1384 در دهکده ما زندگی و مجموعه ای از آثار هنری را ایجاد کرد.

 

 

 

 

 

بازدیدها: 0

نطرات در “چهارمین جشنواره هنر محیطی در مرکز هنر پردیس پلور “تا حالا خیلی خوبه”

  1. اشتراک ها: مجموعه آشیانه ها در کارگاه نظری عملی هنر جدید احمد نادعلیان - Dr. Nadalian

  2. اشتراک ها: کارهای چیدمان دانشجویان هنر در محیط دانشکده هنر شاهد خرداد 1385 - Dr. Nadalian

  3. اشتراک ها: هفتمین جشنواره هنر محیطی در ایران - Dr. Nadalian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *